نحوه صحیح شستشوی صورت

شما باید صورت خود را تقریباً یک تا دو بار در روز بشویید، به طور ایده آل صبح و شب یا بعد از تعریق از تمرین.شست و شوی چند باره فقط برای صورت نیست،در بیمارستان خدمه  لباس پرسنل بیمارستان مانند اسکراب پزشکی خارجی را در روز چند مرتبه تعویض می کنند و می شویند.

شما نیز برای به دست آوردن بهترین نتایج از این روتین حیاتی مراقبت از پوست ، این مراحل را دنبال کنید:

  1.  شستشوی صورت خود را انتخاب کنید. انواع مختلفی از پاک کننده های صورت وجود دارد. برخی برای کمک به پوست های چرب خشک تر خواهند بود، برخی دیگر برای خدمت به پوست های خشک آبرسان تر خواهند بود. اگر از نوع پوست خود مطمئن نیستید، با یک پاک کننده ملایم بروید یا از متخصص پوست خود بخواهید که توصیه کند تا بتوانید مفیدترین نوع محصول مراقبت از پوست را خریداری کنید.
  2. . آرایش را پاک کنید. اگر از رژ لب، هایلایتر، برنز کننده یا سایر لوازم آرایشی استفاده می کنید، از پاک کننده آرایش یا آب میسلار برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید، بنابراین برای شستشو آماده است.
  3.  دستان خود را بشویید. برای جلوگیری از انتقال باکتری از انگشتان به صورت، باید دست های خود را به مدت بیست ثانیه بشویید. از صابون و آب گرم استفاده کنید، سپس دستان خود را خشک کنید.
  4.  پاک کننده صورت را در کف دست خود کف کنید. فقط یک بار پمپ کنید تا کمی از شوینده کف دستتان روی دستتان بماند. کمی آب گرم به آن اضافه کنید و آن را به آرامی دور کف دست خود بمالید تا دور دست پخش شود و آماده استفاده شود.

لازم است بدانید که فقط با شستن صورت و استفاده از پاک کننده ها نمیتوانید جلوی جوش ها را بگیرید، روتختی و روبالشتی آلوده نیز در ایجاد جوش موثر هستند، اما شما با استفاده از روتختی یکبار مصرف رولی می توانید جلوی جوش ها را تا حد زیادی بگیرید.

  1.  صورت خود را ماساژ دهید. پاک کننده را به آرامی در اطراف صورت خود پخش کنید و آن را با حرکات دایره ای مالش دهید.
  2.  آب خود را روشن کنید. دمای آب در رژیم مراقبت از پوست شما ضروری است. آب سرد منافذ شما را برای تمیز کردن باز نمی کند و آب خیلی داغ چربی طبیعی پوست را از بین می برد. هنگام تماشای صورت خود از آب ولرم استفاده کنید.
  3.  صورت خود را بشویید. مقداری آب گرم در دست خود فنجان کنید و آن را به صورت خود بیاورید و با قسمت زیر انگشتان خود مالش دهید تا به صورت خود فشار نیاورید. این کار را چند بار انجام دهید تا تمام پاک کننده ها از بین بروند.
  4.  با یک حوله تمیز خشک کنید . از یک حوله نرم برای کشیدن پوست صورت و دور چشم استفاده کنید تا خشک شود.بیشتر بخوانید: قیمت کاور دست پلاستیکی

بهترین راه برای شستن صورت چیست؟

بهترین راه برای شستن صورت، ترکیب دو ماده ساده است: آب ولرم و یک پاک کننده ملایم صورت. همچنین ممکن است بخواهید برخی از محصولات و ابزارهای اضافی را به برنامه پاکسازی خود اضافه کنید:

  • آب میسلار : آب میسلار، محلولی با میسل های ریز، آرایش را از بین می برد و صورت را برای شستشو آماده می کند.
  • حوله شستشوی نرم : پوست خود را نرم کنید و از استفاده از پارچه های خشن که پوست را تحریک می کنند خودداری کنید.بیشتر بخوانید: کلاه اتاق عمل
  • تونر : تونرها سطح pH پوست شما را تنظیم می کنند و از آن در برابر آسیب باکتری محافظت می کنند. بسیاری از تونرها دارای خواص ضد پیری هستند. تونر را روی ناحیه T خود، ناحیه افقی در سرتاسر پیشانی و عمودی از چانه تا بینی تا نقطه بین ابروها بمالید.
  • مرطوب‌کننده : مرطوب‌کننده‌ها که ممکن است کرم‌های مخصوص یا ضدآفتاب‌های ساده با SPF بسیار پایین باشند، به مبارزه با خشکی کمک می‌کنند.